monikulttuurisuus

Monikulttuurisuustyö ja maahanmuuttajat

Monikulttuurisuustyön tavoite Riihimäen seurakunnassa on tukea maahanmuuttajien ja paluumuuttajien sopeutumista suomalaiseen yhteiskuntaan ja toivottaa heidät tervetulleeksi Riihimäen seurakunnan toimintaan.

Autamme maahanmuuttajaa saamaan tietoa Riihimäellä olevista sosiaalipalveluista, tuemme kotoutumisvaiheessa ja annamme apua tilapäisissä aineellisissa tarpeissa sekä teemme pyydettäessä kotikäyntejä maahanmuuttajaperheiden luona. Työntekijämme ovat suomenkielisiä. Osa meistä pystyy keskustelemaan myös englanniksi.

Maahanmuuttajalapset ja -nuoret ovat tervetulleita
seurakunnan päivä- ja iltapäiväkerhoihin, varhaisnuorten kerhoihin ja leiritoimintaan sekä seurakunnan nuorten toimintaan. Perheet ovat tervetulleita seurakunnan perhetoimintaan ja perheleireille. Tarkempaa tietoa näistä löytyy seurakunnan nettisivuilta toimintaa ja työmuotoja palkin alta, josta pääset sivuille: lapset, varhaisnuoret, nuoret, aikuiset ja perheet.

Kirkko tarjoaa luottamuksellista keskusteluapua puhelimessa ja verkossa, missä tahansa. Voit ottaa yhteyttä myös omaan seurakuntaasi.

Keskusteluapua eri elämäntilanteisiin

Toimivat ihmissuhteet läheisiimme ovat tärkeitä ja lisäävät hyvinvointia. Aina yhdessäolo ei kuitenkaan ole ongelmatonta. Luottamuksellinen keskustelu ammattilaisen kanssa voi avata myös isompia solmuja. Apua tarjoavat oman seurakunnan lisäksi perheasiain neuvottelukeskukset eri puolilla Suomea.

Ihmissuhteet