Ajanvaraus akuuteissa asioissa
diakoniatyöntekijöille ma ja ke klo 12-13 puh. 050 592 3553.
Huom! uusi maksuton numero 0800 170707 ( vanha numero toimii vielä toistaiseksi 050 592 3553 )

Diakoniatyöntekijöiden yhteystiedot löydät seurakunnan nettisivuilta.
Huom. Työntekijöille ei ole soittoaikaa, vaan he vastaavat puheluihin ja
viesteihin kukin oman aikataulunsa puitteissa.

Riihimäen Tukiverkoston facebook-sivu toimii myös auttamiskanavana.
Mikäli haluat olla tukemassa aineellisesti, voit ostaa lahjakortteja paikallisiin elintarvikeliikkeisiin ja
laittaa viestiä diakoni Tiina Heiskaselle p.050-3237 964 / tiina.heiskanen@evl.fi.
Riihimäen Tukiverkosto | Facebook

Taloudellinen apu

Riihimäen seurakunnan diakoniatyöltä voi pyytää pienimuotoista taloudellista apua yllättävässä tiukassa taloustilanteessa. Diakoniatyön taloudellinen apu on vasta viimesijaista eli Kelan ja yhteiskunnan muiden tukien (työttömyyskorvaus, toimeentulotuki ym.) hakeminen on ensisijaista, mikäli niihin on oikeutettu. Diakoniatyö avustaa taloudellisin perustein ja tarvitsee avustuspäätöksen tekoa varten viimeisimmän tiliotteen (voimme tulostaa tiliotteen mikäli sinulla on pankkitunnukset mukana) ja/tai toimeentulotukipäätöksen.

Diakoniatyöllä ei ole mahdollisuutta:
- maksaa vuokrarästejä tai takuuvuokria
- tarjota asuntoa
- antaa säännöllistä taloudellista avustusta
- lainata rahaa

Voimme kuitenkin keskustella siitä,
miten näistä ongelmatilanteista voisi selvitä.