Perheneuvonta

Perheneuvonta on kirkon erityistyömuoto, joka toimii antamalla apua perhekysymyksissä ja muissa henkilökohtaisissa asioissa.

Elämän tapahtumien keskellä, muutosten tai menetysten kohdatessa, ihmissuhteiden tulehtuessa voi auttaa paljon, kun saa puhua ja tulee kuulluksi. Toisinaan pelkkä keskustelun avaaminen auttaa selvittämään juuttuneita asetelmia. Toisinaan taas tarvitaan perusteellista solmujen aukomista. Molemmissa tapauksissa seurakunnan perheneuvonta tarjoaa mahdollisuuden päästä eteenpäin. Voit tulla yksin, puolisosi tai muun perheenjäsenen kanssa.

Hyvinkään-Riihimäen perheasiain neuvottelukeskus
palvelee Hyvinkään ja Riihimäen seurakuntien lisäksi ympäristöseurakuntien asukkaita (Hausjärvi, Loppi ja Mäntsälä). Kaikki keskustelut perheneuvonnassa ovat ehdottoman luottamuksellisia sekä asiakkaille maksuttomia. Voit asioida myös nimettömänä, jos haluat.

Asiakkaaksi ilmoittautuminen - soittamalla:
maanantaina klo 12-14 tai torstaina klo 9-11
puh.  040 1813 128

Tapaamiset

Tapaamiset asiakkaiden kanssa voidaan toteuttaa kasvotusten
vastaanottopisteissä tai etänä perheneuvojan ja asiakkaan sopimalla tavalla.

Sijainti

Hyvinkään-Riihimäen perheasiain neuvottelukeskus sijaitsee kahdessa
toimipisteessä. Voit valita kummalla paikkakunnalla haluat asioida.

Riihimäen toimipiste: Temppelikatu 9 B, 2.krs
Hyvinkään toimipiste: Pappilankatu 14
Lisätietoja: Perheneuvonta - Hyvinkään seurakunta (hyvinkaanseurakunta.fi)

Nettiparisuhdekurssi  (maksuton verkkokurssi)

Perheneuvonnassa on mahdollista keskustella koulutettujen ammattilaisen kanssa parisuhteesi tai perheesi vaikeuksista tai oman elämäsi solmukohdista. Voit tulla yksin, parina tai perheenä. Palvelu on maksuton.

Kirkon perheneuvonta auttaa maksutta

Parisuhteen pieniin tai isoihin huoliin kannattaa hakea rohkeasti apua. Seurakuntien perheasiain neuvottelukeskukset tarjoavat apua eri puolilla Suomea.

Hae apua parisuhdeongelmiin

Fyysinen, henkinen ja seksuaalinen väkivalta on aina rikos. Älä jää asian kanssa yksin, vaan hae nopeasti ja rohkeasti apua.

Myös perheväkivalta on ihmisoikeusrikkomus

Toimivat ihmissuhteet läheisiimme ovat tärkeitä ja lisäävät hyvinvointia. Aina yhdessäolo ei kuitenkaan ole ongelmatonta. Luottamuksellinen keskustelu ammattilaisen kanssa voi avata myös isompia solmuja. Apua tarjoavat oman seurakunnan lisäksi perheasiain neuvottelukeskukset eri puolilla Suomea.

Ihmissuhteet

Vakavan parisuhdeväkivallan
riskinarvioinnista lisätietoa ja ohjeistusta:
www.thl.fi/marak