Kirkkopuiston seurakuntakoti

Kuva seurakuntakodista

200

Kirkkopuiston seurakuntakodissa on kolme vuokrattavaa tilaa erinäisille kirkollisille toimituksille ja juhlille.

• Eine  50 henkilön kapasiteetti
  • Lauri 200 henkilön kapasiteetti
  • Arvi   60 henkilön kapasiteetti

Tilavarauksissa suosittelemme olemaan yheydessä Riihimäen Seurakuntatoimistoon 019 7481 arkisin kello 9-13 välillä

Rakennuksessa on hissi ja esteetön WC sekä esteetön kulku.

Kirkkopuiston seurakuntakoti sijaitsee Keskuskirkon läheisyydessä kaupungin keskustassa,
katuosoite: Hämeenkatu 5,
postiosoite: Kirkkopolku 2 a.

Seurakuntakoti valmistui vuonna 1964 ja sen suunnitteli
arkkitehti Erkko Virkkunen. Seurakuntasalissa on noin 400 paikkaa.

Etuseinällä on Eija-Liisa Löyttyniemen maalaus "Kymmenen neitsyttä" ja takaseinällä Riihimäen maatalousnaisten lahjoittama Aini Suomen suunnittelema ryijy "Onnellinen hetki". Lisäksi salissa on taidekauppias Pentti Wähäjärven lahjoittama Eero Järnefeltin luonnos Helsingin Johanneksenkirkon alttaritaulusta.  Seurakuntakodissa on myös toinen sali, kerhohuoneita sekä erillisessä rakennuksessa nuorisotila Narnia.

Riihimäen Seurakunnan kirkkoneuvosto päätti vuoden 2021 joulukuun kokouksessaan nimetä Kirkkopuiston seurakuntakodin salit uudelleen. Talon isoin sali sai nimekseen Lauri kirkkoherra Lauri Palvan mukaan. Hänen kanssaan samaan aikaan -seurakuntakodin rakenamisen aikana- vaikutti seurakunnan taloudenhoitajana Arvi Pöhö. Hänen mukaansa Arviksi on nyt nimetty tähän asti ryijysalina tunnettu sali. Eteisaulan toisella puolella sijatevat Eine (entinen ravintolasali) ja pienempi kerhohuone Kielo. nimet muistuttavat kahdesta erittäin pitkäaikaisesta työntekijästä, diakoniasa Eine Laaksosesta ja pastori Kielo Lunnasvaarasta. Seurakuntakodin alakerrassa on myös kaksi uudelleen nimettyä tilaa. Aiemmin päiväkerhotilana ja viime vuodet lähetystyön tilana toiminut huone on nimeltään Maija. Nimi viittaa lastenohjaajana toimineeseen Maija Nordströmiin. Alakerran toinen pienehkö huone, on nimeltään Hannu, ja sillä viitataan seurakunnassa sekä poikatyönohjaajana että diakonina toimineeseen Hannu Walliniin.

Esteettömyysopas.

Omatoiminen tilaisuus

ti 19.3. klo 10.00 -11.00

Diakoniakahvit

Diakoniakahvit tiistaisin 23.1.-26.3.2024 Kirkkopuiston seurakuntakodin ala-aulassa.
ti 19.3. klo 14.00 -15.30

Seniorikerho

Seniorikerho parillisen viikon tiistaina. Kaikille avoin.
ti 19.3. klo 17.00 -19.00

Miestenpiiri

Raamattupiiri miehille.
ke 20.3. klo 8.00 -9.00

Kristittyjen yhteinen rukoushetki

Yhteinen rukoushetki keskiviikkoisin - tervetuloa!
ke 20.3. klo 9.00 -16.00

Keskiviikko lähetykselle - käsityöpaja

Käsitöitä, kortteja, projekteja ja mukavaa yhdessäoloa joka keskiviikko lähetystyön hyväksi. Voit tulla mukaan koko päiväksi tai osaksi aikaa.
ke 20.3. klo 16.00 -19.00

PISARA1 (Ryhmänohjaajakoulutus/Isonen)

Ryhmänohjaajakoulutus: Isonen/Kerhonohjaaja
to 21.3. klo 14.00 -15.00

Laulunystävät

Laulunystävät harjoittelevat Kirkkopuiston seurakuntakodilla torstaisin klo 14-15.
su 24.3. klo 12.00 -14.00

Yhteisökahvila

Rentoa yhdessäoloa, kahvia, teetä, mehua. Hetki aikaa olla ja istahtaa.