Riihimäen seurakunta on valittu Riihimäen vammaisneuvoston
myöntämän vuoden 2022 esteettömyyskunniakirjan saajaksi

Riihimäen vammaisneuvosto on jo muutaman vuoden ajan palkinnut riihimäkeläisiä yrityksiä ja yhteisöjä esteettömyyskunniakirjalla. Tämä kunniakirja myönnetään toimijalle, joka on omassa toiminnassaan merkittävästi panostanut esteettömyyden huomioimiseen.
Riihimäen vammaisneuvoston puheenjohtaja Petri Mattila kertoi 18.1. palkitsemistilaisuudessa perusteista seuraavasti:

• Riihimäen seurakunta on laatinut lähes kaikkiin tiloihinsa esteettömyysoppaat. Riihimäen seurakunnalta esteettömyysoppaat löytyvät seuraavista tiloista: Keskuskirkosta, Kappelikirkosta, seurakunnan virastotalosta, Hirvijärven leirikeskuksesta, Sipusaaren seurakuntakodista ja Kirkkopuiston seurakuntakodista.
Esteettömyysoppaiden lisäksi:
 •Riihimäen seurakunnan nettisivut ovat selkeät ja sieltä on helppo löytää vastauksia kysymyksiin
 •Riihimäen seurakunnan henkilökunta on ystävällistä ja avuliasta – eli henkilökunnalla on siis esteetön asenne!

Kuvassa
Reijo Kurkela (vas.), kirkkoherra Sirpa Viherä, diakonissa Heini Syrjä ja Petri Mattila.  Reijo Kurkela on toiminut esteettömyysasiantuntijana monissa seurakunnan rakennus-/korjaus- ym. projekteissa.

Tilan tyyppi
Tapahtuman tyyppi