Kuukauden rukoukset huhtikuu

ma 1.4. klo 0.00 – ti 30.4.

Verkkosivut

Seurakunnan yhteiset rukousaiheet

Viikko 13

Ilmastonmuutoksen torjunta ja vahvat yhteisöt Etiopiassa (SLS)

• Että karjan lannan käyttäminen polttoaineena saisi kasvaa ja puiden käyttäminen polttoaineena vähentyä, mikä vähentäisi eroosiota.

Pasi Hujanen, Inkerin kirkko, Venäjä (SLEY)

• Tänä vuonna idän kirkon pääsiäinen on myöhemmin kuin meidän pääsiäisemme. Pääsiäinen on idän kirkon tärkein juhla, joka näkyy katukuvassakin. Että sanoma Golgatan työstä saavuttaisi ihmisiä.

Viikko 14

Kansallinen työntekijä Maroun Bou Rached, SAT-7 Lähi-idässä (Sansa)

• Pyydämme apua Israelin konfliktiin, että Herra pehmittäisi kovat sydämet ja kasvattaisi tahtoa rauhaan.

Seurakuntatyö Japanissa (SEKL)

• Suomeen jääneen nimikkolähettimme Asta Vuorisen kanssa kiitämme kaikista kohtaamisista Japanissa siellä olon aikana.

Viikko 15

Nepalin perhetyö (SLS)

• Pyydämme Isä, että auttaisit perhetyön kaikissa taloudellisissa tarpeissa.

Antti ja Laura, pakolaistyö (SEKL)

• Rukoillaan terveyttä: lapsella korvatulehduskierre, aikuisillakin flunssaa, paikallisen ystäväperheen miniän operoitu jalka ja kieliopettajan äidin reumakivut.

Viikko 16

Kiinan raamattutyö (SPS)

• Ääniraamattujen äänittäminen uusille vähemmistökielille

Kenian orpolapsityö (SLEY)

• Pyydetään nykyisille ja entisille kumminuorille, että he saisivat kokea joka päivä hyvän Jumalan läsnäoloa elämässään.

Viikko 17

Ilmastonmuutoksen torjunta ja vahvat yhteisöt Etiopiassa (SLS)

• Kiitos hankkeen hyvästä etenemisestä, kun esim. kastelujärjestelmien avulla kylissä saadaan nyt kaksi satoa vuodessa.

Lasten ja nuorten koulunkäynnin tukeminen Kolumbiassa (SLS)

• Paikalliset kummikoordinaattorit ja kummikomiteoiden jäsenet: viisautta kummioppilaiden tukemiseen sekä uusien kummilasten löytämiseen ja valintaan.

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä
  • Lähetys- ja avustustyö Lähetys- ja avustustyö

Lue lisää rukouksesta Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Seurakuntapastori, aikuistyö ja Raidemessu (virkavapaalla)