Kirkkopuiston seurakuntakoti remontissa

Riihimäen seurakunta peruskorjaa Kirkkopuiston seurakuntakodin energiatehokkuutta ja kiinteistötekniikkaa, jotta seurakuntalaisilla olisi vielä vuosikymmeniä eteenpäinkin toimivia tiloja mm. perhejuhliin sekä erilaisiin kokous- ja kerhokäyttöön. Seurakuntakoti saa mm. hissin, jotta rakennus palvelisi aiempaa paremmin myös esteettömänä liikuntarajoitteisia.

Kirkkopuiston seurakuntakoti on alun perin rakennettu 1964 ja sen on suunnitellut arkkitehti Erkko Virkkunen. Seurakuntasalissa on tilaa jopa noin 400 henkilölle.

Peruskorjauksen arkkitehtisuunnittelijana toimii Ajan Arkkitehdit Oy. Rakennusurakasta pääurakoitsijana vastaa vantaalainen Itä-Hakkilan Palvelut Oy, LV- urakoinnista vastaa riihimäkeläinen Putki-Valtti Oy, IVA-urakoinnista valtakunnallisesti toimiva Suomen suurin talotekniikkayritys ARE Oy. Urakoitsijat valittiin hankintakilpailutuksen tuloksena.

Peruskorjauksessa pyritään säilyttämään rakennuksen arkkitehtuurinen ilme mahdollisimman pitkälle, mutta piilossa oleva tekniikka vaihtuu olennaisesti nykyaikaisemmaksi. Tilojen käyttäjät huomaavat kuitenkin uutena jatkossa rakennuksen sisällä mm. lasikorisen hissin ja inva-mitoitetun wc:n tilan.  Peruskorjauksen kokonaishinta tulee olemaan noin 1,2 miljoonaa euroa, joten rakennus halutaan jatkossa entistä tehokkaampaan käyttöön seurakuntalaisten iloksi.

Rakennusurakka on edennyt melko hyvin, pieniä viiveitä kuitenkin on tullut niin, että rakennuksen uudelleen käyttöön saaminen siirtynee joulukuun alkuun alkuperäisestä marraskuun alkuun päätetystä valmistumisaikataulusta. Mm.  erilaisten ryhmien kokoontumiseen ja keittiötoimintaan liittyviä palveluita onkin siirretty peruskorjauksen ajaksi mm.  Sipusaaren seurakuntakodille ja Hirvijärven leirikeskukseen.

2021-09-16 13:55:00.0