PISARA 3

Pisara syventää aiemmilla kursseilla opittuja ryhmänohjaus ja tiimityötaitoja. Pisara 3 koulutuksen käynyt osaa soveltaa itsenäisesti aiemmin oppimiaan ohjaajataitoja ja oppii ottamaan omat vahvuutensa käyttöön.

Koulutuskokonaisuuden esitiedot

Edellytyksenä Megiksenä toimimiseen Pisara 1 ja Pisara 2 kurssien käyminen.

Koulutuksen kohderyhmä

Pisara 3 on tarkoitettu Pisara 1 ja 2 käynneille nuorille. Täysi-ikäinen koulutuksen käynyt voi toimia yövahtina leirillä.

Osaamistavoitteet

Osallistuja uskaltaa ottaa rohkeasti omat taitonsa käyttöön ja soveltaa niitä kerho- ja leiritoiminnassa. Osallistuja pystyy arvioimaan kriittisesti omaa toimintaansa. Osallistuja ottaa enemmän vastuuta ja osaa toimia itseohjautuvasti sekä tiedostaa vastuunsa esimerkkinä nuoremmille ryhmänohjaajille. Osallistuja osaa toimia haastavissa ryhmänohjaustilanteissa rakentavasti. Osallistuja hallitsee turvallisuus- ja ensiaputaidot. Täysi-ikäinen osallistuja voi halutessaan kouluttautua leirien yövalvojaksi.

Koulutuksen sisältämät seurakunnan koulutusjärjestelmän moduulit

Lähde                                                                        Osaamisalue

Vastuu                                                                                   Vuorovaikutus ja tiimityö

Rooliristiriidat ja ongelmat ryhmässä                                       Vuorovaikutus ja tiimityö

Auktoriteetti                                                                            Vuorovaikutus ja tiimityö

Kristityn elämää                                                                     Kristittynä eläminen

Suuret kysymykset                                                                 Kristittynä eläminen

Megiksen rooli ja tehtävät                                                       Ryhmänohjaaminen

Yhteensä 48 tuntia/ (1OP)

Vastaava järjestäjä

Riihimäen seurakunnan nuorisotyön tiimi

Koulutuksen kehittämisestä vastaa

Riihimäen seurakunnan nuorisotyön tiimi.

PISARA 3 kokonaisuuden rakenne

Pakolliset tapaamiset 3 lähdettä+ startti