Elämän kaikissa vaiheissa

Kirkko on mukana arjessa ja elämän muutosvaiheissa. Annamme tukea ja rukoilemme kanssasi ja puolestasi.

Ristiäiset. "Jumalan armo annetaan kasteen välityksellä". Kasteen ja rukouksen kautta seurakunta tahtoo tukea perheitä, joihin on syntynyt lapsi.

Kodinsiunaaminen. Siunattu koti on pyhä paikka. Kodinsiunaamisen on lyhyt rukoushetki, jossa seurakunta tukee Riihimäelle tai Riihimäellä muuttanutta.

Avioliiton solmiminen. Kun kaksi ihmistä solmii avioliiton, Jumala siunaa sen. Seurakunta iloitsee avioliittoon astuvien kanssa. Kirkko vihkii avioliittoon jäseniään ja siunaa jo solmittuja avioliittoja ja tahtoo näin tukea parisuhteita.

Rippijuhlat ja konfirmaatio. Seurakunta tukee nuoren itsenäistymistä, kristittynä kasvamista ja maailmankatsomuksellista pohdintaa rippikoululla. Konfirmaatiossa nuori ilmaisee tahtonsa olla kristitty. Jumala vahvistaa hänen uskoaan ja seurakunta rukoilee nuoren puolesta.

Merkkipäivät ja juhlat. Elämä on Jumalan lahjaa! Seurakunta iloitsee jäsentensä kanssa ja rukoilee heille monia armorikkaita vuosia.

Hautajaiset. Kuolemassa me emme jää yksin, vaan Jumala kulkee kanssamme. Seurakunta tukee läheisensä menettäneitä hautaan siunaamisella, rukouksilla ja kannattelemalla surun keskellä.