kädet yhdessä

Yhteisötoiminta

Yhteisötoiminta on erityisesti nuorille aikuisille, perheille ja työikäisille suunnattu, uudenlaista yhteisöllistä toimintaa. Hankkeen keskiössä on rento iltamessu, Raidemessu, Keskuskirkossa, jonka seurakuntalaiset suunnittelevat ja toteuttavat. Viikkotoimintana järjestetään kaksi kertaa kuukaudessa Yhteisökahvila.

Voit lukea Raidemessusta lisää täältä.

Yhteisökahvila

Yhteisökahvila on Kirkkopuiston Kielo-huoneessa oleva rento iltahetki, johon voi tulla istahtamaan ja tutustumaan uusiin ihmisiin (edellyttää osin omaa aktiivisuutta). Yhdessä olemisen aikana voi ottaa pikakahvia, -teetä ja mehua, välillä tarjolla on myös jotain pientä kahvin kanssa. Joskus yhteisökahvilassa voidaan myös vaikka lautapelata!

Yhteisökahvilan ajatus on se, että seurakunta voi olla myös yhteisö, jossa tutustutaan toisiin ihmisiin ja vietetään aikaa yhdessä. Yhteisökahvilaan tullessa ei tarvitse osata mitään ennalta opeteltuja vuorosanoja, kunhan osaat juoda lämpimiä tai kylmiä juomia, niin se riittää.

Yhteisökahvilat on ajoitettu kuukaudessa niin, että ne ovat noin 1,5 viikkoa ennen Raidemessua ja viikolla Raidemessun jälkeen. Raidemessua ennen olevassa yhteisökahvilassa pidetään lyhyt, n. 15-30 minuutin suunnittelupalaveri seuraavan Raidemessun järjestämisestä ja jaetaan sen vastuutehtäviä. Olet tullut mukaan palaveriin, vaikket olisi koskaan ollut Raidemessussa, mutta haluaisit tulla! Raidemessun jälkeen olevassa yhteisökahvilassa käytetään vastaavasti aikaa siihen, että rukoillaan Raidemessussa jätettyjen rukouspyyntöjen ja paikalla olijoiden rukouspyyntöjen puolesta.

Mukaan suunnittelemaan ja tekemään?

Jos haluat tulla mukaan suunnittelemaan ja tekemään messuja, ole yhteydessä Juha Itäleinoon, niin pääset Whatsapp-ryhmään.