Sielunhoito

Ihmisellä on tarve olla sovussa itsensä, toisten ihmisten ja Jumalan kanssa. Elämä tuo kuitenkin monenlaisia pulmia ja kysymyksiä, joita on hyvä pohtia luotettavan lähimmäisen kanssa. Tällainen lähimmäinen voi olla myös pappi. Kaikkiin seurakunnan pappeihin voi ottaa yhteyttä sopiakseen keskusteluajasta. Sielunhoidollisia keskusteluja suojaa vaitiolovelvollisuus.

Kirkko antaa apua elämän kriiseihin. Apua saa sekä käytännöllisten asioiden hoidossa että henkisessä selviämisessä.

Suru, kriisi

Älä jää yksin vaikeiden tunteiden kanssa, vaan hae itsellesi ja läheisillesi keskusteluapua. Keskusteluapua ammatti-ihmisten kanssa saat oman kuntasi kriisipalveluiden kautta. Myös seurakunnan työntekijät ovat valmiita kuuntelemaan ja keskustelemaan kanssasi.

Itsemurhan tehneen läheiset kohtaavat vaikeita kysymyksiä