lapsia juhla

Diakoninen perhetyö

Diakonisessa perhetyössä pyritään tukemaan perheitä ja lapsia/nuoria, joilla on elämässä sellaisia haasteita, joihin kaipaa aikuista kuuntelijaa ja tukijaa. Tukeminen voi olla tarpeen mukaan niin henkistä, hengellistä, sosiaalista kuin taloudellistakin. Toimintamuotoina ovat mm. keskustelut kodeissa tai vastaanotolla, pieni käytännön apu kodeissa, tarvittaessa tukihenkilönä toimiminen verkostoissa, lyhytkestoisia ryhmiä erilaisille perheille sekä yhteistyö eri tahojen (mm.kaupungin perhepalveluiden) kanssa.

Diakonisesta perhetyöstä vastaa
diakoni Tiina Heiskanen, ole rohkeasti yhteydessä!

puh. 050 323 7964, tiina.heiskanen@evl.fi tai facebookissa diakoni Tiina Heiskanen-profiili

Diakoninen perhetyö

Lisätietoa Facebookin Riihimäen Yksinhuoltajat -ryhmästä jossa annetaan tietoa yksinhuoltajaperheiden tuetuista lomista ym. Liity mukaan!

Myös Riihimäen Tukiverkosto -facebook-sivu voi olla sinua varten jos elämässäsi on haasteita tai taloudellisesti tiukkaa. Sivun kautta monet kymmenet riihimäkeläiset ovat saaneet mm. vaate-, ruoka-, huonekalu-, opiskelutarvike- ym. apua sekä jouluna tukea perheen joulun järjestämiseen. Sivua ylläpitää diakoni Tiina Heiskanen.

Valtakunnallinen Tukikummit ry avustaa lasten ja nuorten harrastusmaksuissa, hakemukset sinne tehdään oman seurakunnan diakoniatyön kautta. Tukea voidaan myöntää perheelle vain kerran.

Facebookissa kannattaa liittyä myös mm. Lapsiperheiden ja nuorten palvelut - ryhmään.

Myös Riihimäen erityislapsiperheet -facebook-ryhmästä voi saada itselle tietoa ja vertaistukea.

Diakoninen perhetyö voi auttaa tekemään tuettujen lomien hakemuksia tai täyttämään muita lomakkeita, selvittämään tahoja joista apua voisi saada ja haluaa tukea perheitä siinä, missä kukakin apua tarvitsee.

Yhteyshenkilönä näissä on diakoni Tiina Heiskanen, p.050-3237 964, tiina.heiskanen@evl.fi

Katso mitä muuta lapsille ja perheille järjestetään seurakunnassa

Kirkko tarjoaa luottamuksellista keskusteluapua puhelimessa ja verkossa, missä tahansa. Voit ottaa yhteyttä myös omaan seurakuntaasi.

Keskusteluapua eri elämäntilanteisiin