Apua ja tukea

Diakonia
Riihimäen seurakunnan diakoniatyöntekijät auttavat elämän vaikeissa tilanteissa.

Apua ukrainalaisille
Ajankohtaista tietoa mitä tavaraa kerätään ja milloin.

Vaatekierrätys
Vaatekierrätyksestä voit noutaa maksutta mm. vaatteita ja kenkiä.

Perheneuvonta
Kaikki keskustelut perheneuvonnassa ovat ehdottoman luottamuksellisia sekä  asiakkaille maksuttomia.

Sairaalasielunhoito
Sairaalapapit ovat potilaiden käytettävissä henkilökohtaista keskustelua, rippiä tai sielunhoitoa varten.

Päivystävä pappi
Päivystävälle papille voi soittaa joka arkipäivä (ma-pe) klo 9-14 ja torstaisin myös klo 16-17.
Soita vaihteeseen puh. 040 5766 023 ja pyydä päivystävälle papille.

Sielunhoito ja rippi
Kaikkiin seurakunnan pappeihin voi ottaa yhteyttä sopiakseen keskusteluajasta.

Sururyhmät
antavat mahdollisuuden kokoontua yhteen keskustelemaan ja käymään
läpi menetykseen liittyviä asioita.

Palveleva puhelin ja Palveleva netti
Puhelin avoinna joka ilta klo 18 alkaen. Netistä löytyy kirkon keskusteluapu.

Kriisit
Mihin ottaa yhteyttä kun olet kokenut äkillisen kriisin?

Älä jää yksin vaikeiden tunteiden kanssa, vaan hae itsellesi ja läheisillesi keskusteluapua. Keskusteluapua ammatti-ihmisten kanssa saat oman kuntasi kriisipalveluiden kautta. Myös seurakunnan työntekijät ovat valmiita kuuntelemaan ja keskustelemaan kanssasi.

Itsemurhan tehneen läheiset kohtaavat vaikeita kysymyksiä

Älä jää yksin epätoivoisten ajatusten kanssa, vaan hae rohkeasti apua. Sinua autetaan!

Epätoivoisia ajatuksia? – Sinua autetaan

Mieltä voivat järkyttää monenlaiset yllättävät tapahtumat. Tukea vaikeaan tilanteeseen saa esimerkiksi seurakunnan diakoniatyötekijöiltä tai papeilta.

Apua elämän kriiseihin