Aikuisrippikoulu

Kummin tehtäviä tai häät tiedossa? Aikuisille on oma, yksilöllinen ja joustava tapa käydä rippikoulu.

Aikuisrippikouluun kuuluu tapaamisia papin ja muidenkin seurakunnan työntekijöiden kanssa, kotitehtäviä ja tutustumista omaan kotiseurakuntaan ja sen elämänmenoon, vaikkapa käymällä jumalanpalveluksessa. Aikuisrippikoulu on joustava, voit suorittaa sen esimerkiksi kuukaudessa tai puolessa vuodessa. Riparin käyminen antaa oikeuden kirkolliseen vihkimiseen ja konfirmaatioon. Konfirmaatio antaa oikeuden kummina toimimiseen.

Jos kuulut kirkkoon, mutta ripari jäi nuorena suorittamatta, aikuisripari on vaihtoehto juuri sinulle. Voit käydä riparin ja halutessasi tulla konfirmoiduksi. (Tilaisuus on joko yksityinen, pieni rukoushetki, tai se voidaan tehdä sunnuntain jumalanpalveluksen yhteydessä.)

Jos et kuulu kirkkoon, mutta haluaisit ehkä liittyä, etkä ole koskaan käynyt kirkkomme rippikoulua, aikuisripari on myös sinulle. Aikuisrippikoulun voi käydä myös niissä tilanteissa, jos haluaa pohtia kristilliseen uskoon liittyviä asioita, mutta et ole varma, tahdotko liittyä kirkkoon. Rippikoulun jälkeen voit liittyä kirkkoon kasteen kautta. Jos sinut on aiemmin kastettu, kirkkoon liittyminen tapahtuu konfirmaatiota vastaavan toimituksen kautta. (Tilaisuus on joko yksityinen, pieni rukoushetki, tai se voidaan tehdä sunnuntain jumalanpalveluksen yhteydessä.)

Jos olet kiinnostunut aikuisrippikoulusta, ota yhteyttä vs. kappalainen Teemu Saariseen, yhteystiedot alla. Jos sinulla on häät tai kummius tulossa, ole ajoissa yhteydessä!