Hirvijärven kappeli

Omaishoitajatyö

Riihimäen seurakunnan diakoniatyö omaishoitajien parissa tarjoaa mahdollisuuden luottamuksellisiin
keskusteluihin hengellisistä ja henkilökohtaisista asioista. Voit pyytää diakoniatyöntekijän myös kotikäynnille.

Toimintaa:
- virkistyspäiviä
- adventin ehtoolliskirkko, minne kutsutaan erityisesti omaishoitajia
- mahdollisuus henkilökohtaiseen keskusteluun  ja kotikäynteihin
- omaishoitajien vertaitaisryhmä yhteistyössä OmaisOivan kanssa

Virtaa vertaisuudesta - Omaishoitajien vertaisryhmä
yhteistyössä OmaisOivan ja Riihimäen seurakunnan kanssa kerran kuukaudessa tiistaisin klo 12.30-14.00,  neuvotteluhuone, Temppelikatu 9 A, 3 krs.

Kevätkauden 2024 kokoontumiset:
16.1., 20.2., 19.3., 16.4. ja 21.5.

​​​​​Tule mukaan omaishoitajien ja muiden omaistaan hoitavien yhteisiin tapaamisiin! Vertaisryhmässä vaihdetaan kuulumisia ja kokemuksia, juodaan kahvia ja keskustellaan arjen asioista.

Ryhmän vetäjä:
Päivi Koppelmäki, omaistoiminnan ohjaaja
044 238 6453, pk.omaisoiva@gmail.com, OmaisOiva
Heini Syrjä, diakonissa
050 3237963, heini.syrja@evl.fi

Muistimessu
Ti 12.3.2024 klo 13.30 Riihimäen keskuskirkossa

Tilaisuudessa vietämme ehotoollista. Messun jälkeen on kirkkokahvit Kirkkopuiston seurakuntakodissa. Tilaisuus päättyy noin klo 15.15.
Kutsumme erityisesti mukaan muistisairaita yhdessä läheistensä kanssa.
Tilaisuuden järjestää Riihimäen seurakunta ja Kahta-Hämeen muistiyhdistys

Retki muistisairaille ja heidän läheisilleen ke 15.5.2024

Riihimäen seurakunnan leirikeskukseen Hirvijärvelle (Hirvijärventie 760, Riihimäki).

Muistisairaalla tulee olla retkellä mukana läheinen tai muu tukihenkilö. Ohjelma on kaikille yhteistä.

Hinta 8 € Riihimäen seurakuntaan kuuluvilta (muilta 12€). Ensisijaisesti tullaan omin kyydein. Kyydintarpeesta kerro ilmoittautuessasi. Tällöin lähtö on klo 9.30 Temppelikatu 9 A. Kuljetuksen hinta 7 € (muilta 10 €). Varaa tasaraha!

Ohjelmassa mm. ehtoollishartaus, lounas ja päiväkahvit. Päivä alkaa Hirvijärvellä klo 10 ja paluulähtö Hirvijärveltä klo 14.30.

Ilmoittautuminen pe 26.4 mennessä seurakuntatoimistoon ma-pe klo 9-13 puh. 019 7481

tai sähköisesti:

https://www.mvs.fi/srk/riihimaki/url/9aqT7TrgQwLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Lisätietoja: diakonissa Heini Syrjä puh. 050 3237 963, heini.syrja@evl.fi.

Olet lämpimästi tervetullut!

Riihimäen seurakunnan diakoniatyö

Aina ei jaksa yksin. Silloin voit soittaa tai chatata Kirkon keskusteluapuun tai ottaa yhteyttä omaan tai sinua lähellä olevaan seurakuntaan.

Henkinen hyvinvointi

Kirkko tarjoaa luottamuksellista keskusteluapua puhelimessa ja verkossa, missä tahansa. Voit ottaa yhteyttä myös omaan seurakuntaasi.

Keskusteluapua eri elämäntilanteisiin

Mieltä voivat järkyttää monenlaiset yllättävät tapahtumat. Tukea vaikeaan tilanteeseen saa esimerkiksi seurakunnan diakoniatyötekijöiltä tai papeilta.

Apua elämän kriiseihin