Hautausmaalla Joulun polku 1. adventista alkaen

Joulun polku

Viime keväänä koronan suljettua monet tilat ja laitettua monet ryhmät tauolle myös seurakunta joutui pohtimaan, kuinka palvella ihmisiä monipuolisesti ja turvallisesti. Yhtenä vastauksena tähän oli maaliskuusta elokuun loppuun asti hautausmaata kiertänyt Hiljaisuuden polku, johon oli koottu raamatunkohtia toivosta ja ilosta. Myös riskiryhmään kuuluvat saattoivat kiertää polun omaan tahtiin ja omassa rauhassa. Polku oli suosittu ja sai paljon kiitosta, ja nyt joulun ajaksi samalle reitille valmistetaan Joulun polku.

Joulumuistojen polku - riihimäkeläisten rakkaita joulumuistoja
Polku kiertää hautausmaan uloimpia polkuja, alkaen Kappelikirkon viereisen Muistolehdon (kolme ristiä) kupeelta kivimuurin suuntaan.
Polku kiertää koko hautausmaan ja päättyy Kappelikirkon lähelle Veteraanipuistikon nurkalle. Polun ensimmäinen osio on Joulumuistojen polku, jossa on riihimäkeläisten rakkaita joulumuistoja.

Jouluevankeliumin polku - joulurunoja ja kauniita kuvia
Polun toinen osio, joka alkaa hautausmaan huoltorakennuksen nurkalta, on Jouluevankeliumin polku, jossa on joulurunoja, -lauluja ja tietysti jouluevankeliumi. Kylttejä on yhteensä 35, ja kussakin on tekstin lisäksi kaunis aiheeseen sopiva kuva.

Halutessaan voi kulkea vaikka vain polun yhden osion kerrallaan, koska Joulumuistojen polku vaihtuu Jouluevankeliumin polkuun hautausmaan keskikäytävän päässä. Koko polun kiertämiseen kuluu aikaa noin 30-40 minuuttia.

​​​​​​​Pimeällä oman lyhdyn kanssa
Oman mukavan lisänsä tuo se, että pimeällä polun voi kulkea tunnelmallisesti oman lyhdyn kanssa. Joulun polku on kuljettavissa ensimmäisestä adventtisunnuntaista loppiaiseen asti.

2020-11-25 10:13:00.0