Grooveimmat Joululaulut

Grooveimmat joululaulut 15 vuotta!

Grooveimmat joululaulut tärähtää viidettätoista kertaa Riihimäellä! Tervetuloa juhlimaan kanssamme!  Bändi laittaa oikein ykköset ylle ja repeää juhlaan tutulla lavalla kauniissa ympäristössä.  Näihin juhliin saat tulla sellaisena kuin olet! Voit toki laittaa yllesi niin kimaltavaa kuin haluat.

Vuodesta 2005 alkaen Riihimäen seurakunnan joulua värittänyt Grooveimmat joululaulut on päässyt rippikouluikään. Alusta asti innostanut idea soittaa joululauluja rytmimusiikin keinoin kantaa yhä. Matkan varrella on nähty ja kuultu ainutlaatuisia versioita monille rakkaista joululauluista. ”Ehkä meidän projektimme poikkeaa muista joulukonserteista siinä, että meillä mennään joulun ilo edellä,” sanoo fonisti Jukka Vänskä, joka on toinen groovesovittajista. ”Rauhakin välillä toki vierailee.”

Rytmikkäästä poljennasta vastaa Groove Familyn 20 henkinen orkesteri solisteinaan Heikki Kärhä ja Ilona Sola. Sovitukset ovat orkesterin johtajan Tuomo Komosen ja Vänskän käsialaa. Juhlan kunniaksi tämän vuoden konserteissa muistellaan menneitä ja nähdään tulevaisuuteen. Konsertit ovat katsottavissa myös striiminä, jonka toteuttaa HAMK:n mediapuolen opiskelijat.

Konsertit striimataan  Groove Familyn facebooksivulla:
(striimi aukeaa vähän ennen konsertin alkua)

Grooveimmat Joululaulu
Keskuskirkossa:
torstai 12.12. klo 19
perjantai 13.12. klo 19
lauantai 14.12. klo 14 ja 19

Grooveimmat joululaulut on hyväntekeväisyyskonserttisarja, jossa tänä vuonna kerätään kolehti Naisten Pankin tukemiseksi. Naisten Pankki tukee kehitysmaiden naisten yrittäjyyttä ja omaehtoista toimeentuloa kestävän kehityksen periaattein. Naiset ovat Naisten Pankin työn keskiössä. Tukemalla naista autamme koko perhettä ja myös koko kyläyhteisöä. www.naistenpankki.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kolehdin lisäksi kerätään Groovepussit, eli ruokakolehti vähävaraisille riihimäkeläisille jaettavaksi Riihimäen seurakunnan diakoniatyön kautta. Lisäinfoa: www.riihimaenseurakunta.fi/apua-ja-tukea/diakonia/grooveruokakolehtiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Groove -pussit:
1. Jouluherkkupussi
Kahvi/tee, konvehtirasia / suklaa, makeisia, pipareita, pähkinöitä, glögiä, mantelilastuja, rusinoita.

2. Ruokapussi
Puuroriisiä, kuivatut sekahedelmät, perunajauhoja,säilykeruokia (esim. lihapullat, hernekeitto, säilykekala), säilyvät valmisruokapussit (esim. mummonmuusi, italiapata), pastaa, sinappia

3. Leivontapussi
Jauhoja, sokeria, kuivahiiva, mausteita (esim. kardemumma, kaneli, neilikka), valmiita leivonta-ainespusseja (esim. mokkapalat, letut).

Tue Dec 03 10:41:00 EET 2019