Korona-tiedote

Riihimäen seurakunnassa koronavirustilanteeseen on varauduttu ajantasaisesti terveydenhuoltoviranomaisten ohjeiden mukaisesti ja tilannetta seurataan jatkuvasti.

Seurakunnassamme olemme huomioineet koronavirustilanteen yleisötapahtumissa. Tämä tarkoittaa messujen osalta sitä, että ehtoolliselle tultaessa ehtoollista jakavat papit ja avustajat käyttävät käsidesiä ja huolehtivat huolellisesta käsien pesusta. Kolehdin keruussa emme käytä kädestä käteen kiertäviä haaveja. Kolehdin kerääjät keräävät kolehdin pitkävartisilla haaveilla. Noudatamme myös yleisesti korotettua siivous- ja hygieniatasoa tiloissamme ja toiminnassamme.

Kirkkohallitus on ohjeistanut seurakuntia kättelykiellolla ja noudatamme tätä ohjetta kaikessa toiminnassamme.

Laitoshartausten toteuttamisessa toimimme laitosten ohjeiden ja suositusten mukaan. Kaikissa yleisötapahtumissa ja seurakunnan toiminnassa noudatamme terveydenhuoltoviranomaisten ohjeita.

Toistaiseksi seurakunnan toiminta jatkuu normaalilla tavalla eikä ole tarvetta yleisötapahtumien perumiseen.

Wed Mar 11 15:28:25 EET 2020