TALVI1-LEIRIN HUOLTAJILLE LÄHETETTY KIRJE 31.3.2020

Hyvä rippikoululaisen huoltaja,

eilen 30.3. antoi hallitus uuden määräyksen koskien kokoontumisrajoituksia ja näin ollen kaikki joukkotapahtumat ovat kiellettyjä 13.5. asti.
Tämä johtaa Talvi1-rippikoulun konfirmaation su 10.5. klo 10 siirtymiseen. Olemme keskustelleet asiasta kirkkoherra Sirpa Viherän kanssa tänään tiistaina 31.3. ja pohtineet yhdessä ratkaisua.
Talvi1-leirin konfirmaation uusi ajankohta on la 13.6. 2020 klo 13, paikkana edelleen Keskuskirkko. Toivomme, että kesäkuun toisella viikolla kokoontuminen on jo mahdollista ja näin tilaisuus saadaan toteutettua.

Tilanne on kaikin puolin valitettava ja ikävä teille perheille ja läheisillenne, mutta myös koko maallemme ja kaikelle kirkon toiminnalle. Konfirmaatio on nuoren elämässä ainutlaatuinen juhlahetki ja rippileirin jälkeen sitä varmasti päästään viettämään, vaikka ajankohta muuttuukin. Mikäli uusi konfirmaatiopäivä on teidän perheellenne ongelmallinen, on nuoren mahdollista tulla konfirmoiduksi myös muuna ajankohtana, toisen leirin konfirmaatiossa. Konfirmaatiopäivien ajankohdat löydätte Riihimäen seurakunnan rippikoulutyön nettisivuilta osoitteesta www.riksunriparit.fi kohdasta ”Rippikoulut 2020”.

Muuttunut arki ja sen mukanaan tuomat haasteet koettelevat meitä monin tavoin ja haastavat muuttamaan suunnitelmia ja tuttuja rutiineita. Tilanne on valitettava, mutta tosi ja siihen on yhdessä sopeuduttava. Riihimäen seurakunta noudattaa Suomen valtion koko maalle antamia määräyksiä ja haluaa varjella kaikkien yhteistä turvallisuutta.

Seurakunta toivoo perheillenne kaikkea hyvää tähän kevääseen ja siunattua pääsiäisen aikaa!

Voitte ottaa yhteyttä kaikissa mieltä askarruttavissa kysymyksissä.

Ystävällisin terveisin rippikoulutyön puolesta,

Hanna Riikonen,